fredag 12 april 2013

Gömma möbel i ett hörn

Nog för att jag är en ekorre men inför vår flytt, från hus till lägenhet, dessutom till halva ytan- så slängdes en del. Skönt på ett sätt men riktigt allt går ju inte att slänga heller. En del möbler  är gamla hos mig, jag har släpat runt dem mellan olika hem o det de har gemensamt är att de kommer från min morfar o mormor. Inte kan man slänga en fin gammal kökssoffa? Eller en skavd byrå, eller en kista osv.
O inte vet man vad man kan behöva senare..kanske hittar vi perfekta lägenheten på ung samma kvm men fördelat lite annorlunda..Då kan de gamla skavda få ta bättre plats. Just nu..så har vi ett grönt! skåp gömt i hörnet mellan sofforna. Såg inte klokt ut från början men man vänjer sig. Nu rumsterade jag om lite igår o nu ser det ut så här. Jag gillar det o om jag skulle dra fram den, måla den ljusgrå o lägga snyggt marockanskt kakel ovanpå så är jag säker på att den inte skulle ha något behov av att gömmas längre



4 kommentarer:

  1. Ui...jag uptäckte det fina lampan just nu!
    (sorry....my swedish....)
    This is really beautiful.....want to see more of your home, please!!!
    kram
    Smilla

    SvaraRadera
  2. Lol Smilla, this is the lamp which we now are thinking of putting in our bedroom instead..it makes "sounds" when our neighbor walks around in her apt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. oh....maybe you should make a test first.....what if the lamp make sounds in your bedroom, when the neighbors are in THEIR bedroom????
      no sleep at all then....

      Radera
    2. Oh I will, Ulf is already worried =) But so far we don´t hear that hard and fast walking in her bedroom. IF it make sound even hanging there, it will be stored in the basement, that lamp I refuse to get rid of..

      Radera