söndag 5 maj 2013

Fest för vännerna



Så..nu har det senaste i raden av kalas gått av stapeln. 20 talet kompisar i vår lilla lägenhet. Det fungerade över förväntan o alla verkade rätt nöjda. Sittplatser finns det i varje rum o under kvällen uppstod nya konstellationer av folk som bytte platser, pratade  o skrattade. Perfekt!
Välkomstdrink hade vi i små flaskor med sugrör. 1del cointreau o 1 del red ruby absolut vodka. Sanbitter för färgen o så sprite för sötma o bubbel. Vi serverade i de små Sanbitterflaskorna. Det där blev en liten snackis o alla flaskorna skall sparas till fler tillfällen. Perfekt sätt att servera en drink på.






Om man nu propt måste ha ett tema på vad som serverades så var det kanske Medelhavet runt som fick inspirera till maten. Jag gillar att laga mat o jag gillar att bjuda på buffé så att folk kan plocka o välja själva vad de vill ha..o vad de hoppar över ;)  




Desserten kom av samma tanke..man äter det man är sugen på..Så en livsfarlig choklad/lakrits fudgekaka med citronsirup, cookiepops o en minivariant av vit chokladmousse. Fina presenter fick jag men de tar vi nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott!!! Eller har jag skrivit det redan? Noll koll. Hur som helst; hurra, hurra, hurra, hurraaaa för dig!!!

    Vilken buffé du bjöd på! Ser helt ljuvligt ut, det vattnas i munnen på mig. Du måste ha stått i många timmar med det där. Och himla bra idé med flaskorna, den tänker jag sno, minsann! Men var får man tag på såna där fina randiga sugrör?

    Stora kramar!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack o tack =)
      Jamen jag gillar o laga mat o festmat allra bäst så klart..jag planerar, skriver recept, gör inköpslista o körlista o så full fart. Största bekymret bukar vara plats i kyl/frys.

      Flaskorna..ja, visst var det käckt? Hade jag hunnit leta upp en affär med is tillförsäljning så hade de blivit serverade på isbädd i en zinkbalja kanske, något för era trädgårdsfester kanske? Sugrören? Lagerhaus =) (Där finns prickiga fina också)
      Kram tillbaks!

      Radera