måndag 20 maj 2013

Men hur fort går det?

Dagar o veckor flyger i väg nu..jag har, precis som alla andra, längtat efter våren o pang! så kommer den o precis som vanligt- allt på en o samma gång! Drivis o kyla förvandlas till körsbärsträd på Järntorget, Magnolior på Botaniska, Göteborgsvarv med ömsom sol ömsom störtregn. Grillkvällar redan i maj, stickiga vita ben o röda kinder. Kläder som har krymt? O butiker som svämmas över av vår o sommarkläder. Jacka på o jacka av..Blommor på gården o trevliga grannar att surra med över ett glas vin sent in på natten. Jag har jobbat två veckor på halvfart nu, handen hänger med men inte så mycket mer. Första helgen var bara värk o för första gången oro över att det inte kommer att rätta till sig. Andra helgen har precis passerat o visst har det värkt lika mycket som förra. Jag har fortfarande bekymmer med grepp o styrka men det kommer jag förmodligen att ha lång tid framöver. Två veckor till med halvtid, sedan hoppas jag att det skall fungera på heltid. Egentligen skall arbetsuppgifterna anpassas utöver tidsnedsättningen men det är svårt så bäst att hänga i..
Efter de här närmaste två veckorna kommer lite mer än tre veckors heltid (får man förmoda) o sedan ljuvliga Grekland..




2 kommentarer:

  1. Tokfort går det! Och det är alldeles alldeles underbart... Snart åker ni till Grekland, så härligt! Är bara lite avundsjuk :)
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Mmm, jag njuter bara av att tänka på det, det skall bli så jäkla skönt! Kram tillbaks!

    SvaraRadera