fredag 12 oktober 2012

Hemma igen..

En veckas total avkoppling är inte dumt. Att bli ompysslad, serverad, omskött på bästa sätt, det borde alla få känna på så här någonstans mellan sommarsemestern som regnade bort o så julhetsen. Vi har verkligen haft det bra. Ett fantastiskt hotell 2,5km utanför Rethymnon. Skall jag gnälla på något så var det kanske ett ställe som var för stort för att vara litet eller så var det tvärtom.. En lång, lång strandpromenad in till staden, den gick vi varje kväll o tillbaka igen. Restauranger längst hela vägen men inte så mycket mer. Sandstrand..jag gillar klappersten, blir så klart, fint vatten o så stort hav= jag gillar att bada mycket o vill både sitta o ligga i vattenbrynet. Det går inte när det är "stort hav" med tillhörande stora vågor.



Allt fanns på hotellet: mat, spa, stranden, mat o dryck, underhållning. Men, vi vill ju äta på olika ställen, hitta de små, egna stränderna. Hyra bil kanske o fara runt, inte gillar vi hotellunderhållning heller..Nu låter jag ju extremt gnällig o valde vi inte hotellet själv? Jodå, det gjorde vi o visst mycket väl hur det fungerade. Men vi längtade nästan bara efter en veckas ledighet, ville inte åka till Kanarieöarna o Kreta är lättillängligt på något sätt. Hade vi haft två veckor på oss så hade vi hyrt bil o puttrar runt på egen hand, nu fick det där lätta råda. Jag har varit på ön tidigare o maken trodde inte riktigt på mig när jag berättade om inkastarna i gamla hamnen..



Vi promenerade dit, tog ett djupt andetag o gav oss in i alltihop..Uuhhh, precis som förra gången. Inte ett endaste steg utan att de vill visa menyer, fiskar, fina bord, prata gratis drinkar o efterrätter o titta här o titta där...Vid ett tillfälle sa jag No thank you o försökte gå vidare, då klev mannen ut framför mig o jag gick in i honom, fick sätta upp handen för att inte krocka för hårt. Han flög runt o ville bråka: Why did you push me!? No, I did not, I just patted you on your back.. Maken var svettig efter det lilla hamn- gatloppet.
Just där blev det ETT besök o ingen mat, annars åt vi gott i andra delar av staden under hela veckan.
Idag har vi jobbat o veckan blev lagom lång =)

Nu njuter jag av att bara vara hemma o att det ändå är rätt långt till måndag..



2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt ni har haft det. Förstår dock vad du menar med att uppleva stället och inte bara stanna på hotellet. Jag är preecis likadan. En lagom dos slappande är bäst :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Nä, lite annat än att sitta på hotellet vill man allt se o uppleva..
    Kramar tillbaks!

    SvaraRadera