tisdag 3 september 2013

Äta..

Att få äta, det är grejor det. Nu är det ju inte alla som kan eller får det o det utav helt andra skäl än mig. Jag får o kan äta när jag behöver..fast, det är ju just det. I ett tillfälligt rus av möjligheter tror man ju att man behöver hela tiden..utöver frukost, lunch o middag, ramlar det in mellanmål, fika, snacks, extra allt..hela tiden. Det blir inget bra, inte för varken antal kilon eller må- väl i övrigt. Magen pajar o inte trivs man med sig själv.
Sagt o gjort..vad skriver alla tidningar om, vad pratar alla kändisar o vi andra dödliga om? Jo 5:2..
Nu har det blivit ett par veckor o som jag sagt förut, det funkar utmärkt. Faste dagaran, som inte är några riktiga fastedagar funkar, de andra funkar också utan att jag rusar iväg o köper det jag försakat på de där :2 dagarna. Jag äter bättre- magen tackar för det o uppför sig därmed också bättre.
Igår var det dock ingen vidare fastedag, första misslyckandet kan man rent av kalla det. Jag började faktiskt bra med en blåbärssmoothie från: Fivetwo. Riktigt mumsig o till lunch hade jag ytterligare en likadan som jag skulle ta med mig när jag sprang iväg till det andra stället jag skall jobba på ibland. När stunden för springet kom, sprang jag så fort att min smoothie blev kvar på första stället. Det blev någon halvliter vatten  under de där eftermiddagstimmarna i stället. På vägen hem shoppade vi lite blommor till gårdens krukor o ett olivträd minsann =) Efter det var det ju meningen att jag skulle äta middag för egentligen rätt många kalorier eftersom det varit lite "fattigt" under dagen. Åtminstone 310 kcal fanns kvar. Då ringer en kompis som är i stan o vill träffas, gå en promenad o fika. Håhåjaja, men såklart: kom du!
Det blev en slät kopp kaffe o ännu mera vatten innan jag kom hem strax efter 9 på kvällen. Då fick det bli en omelett med sallad innan det var dags för bingen. Summa summarum, ingen av de bättre fastedagarna. Idag är det ledig dag o lång frukost med en skinksmörgås, lite turkisk yoghurt, jordgubbar o så kaffe innan det är dags att ta sig till Mölndal o tandläkaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar