söndag 1 september 2013

Torskrygg


Åh så gott! Idag är det "vanlig dag" i den där 5:2 cykeln. Man kan äta vad som helst säger kvällstidningarna men..det gör man ju inte ändå..Jag skulle vilja säga att man äter vanligt men vettigt vanligt. Kanske har magsäcken redan vant sig vid lite mindre portioner o färre måltider? I vilket fall- till kvällen tog vi fram torskrygg. Vi fick  köpa en kartong på 5 kg av en kompis med känningar i fiskbranschen o du milde vilken fisk! Nu blev det bara in i ugnen på 160* i kanske 17 min. Lite smör på o så salt o peppar från kvarn. Till det en sås på crème fraîche, lite vitt vin, fiskfond o basilika. Till det vitt fint potatismos o massor sallad. Givetvis skulle det fotats men hungriga var vi o vips hade jag börjat på min tallrik när jag kom på det där fotandet. Supergott var det i vilket fall =)

I morgon har jag morgonpasset på nya jobbet o skall klara mig själv, åtminstone en stund. Glömmer säkerligen en del men det är å andra sidan ett sätt att lära sig också.

Gamla Annedal
bilden lånad från nätet

Annedalspojkars hus
Annedalpojkarnas hus
En eftermiddagspromenad blev det idag. Bakom tråkhusen i Annedal finns ett område av gamla arbetarbostäder. Tittar man bara på ena sidan gatan ser det ut som på bilderna här ovan. Jag vill inte ens berätta hur fula husen är på andra sidan samma gata..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar