tisdag 17 september 2013

Boktips

En blogg som jag följt länge o som jag vet att även många andra gör är Lantlif . Anettes bok kom ut förra året o nu finns den även på tyska. Många, många svenskvänner finns både inflyttade hit o i Tyskalnd så det måste vara en bra satsning. Anette har just nu en utlottning av sin tyska version av boken o den hoppas jag vinna eftersom jag har siktet inställt på en alldeles speciell person..en väninna till mig som bor o lever (jobbar faktiskt i en liten bokshop) med sin familj i en liten stad i mellantyskland. De älskar Sverige o har haft tankar på att flytta hit för att bo permanent. Just för tillfället får de nöja sig med att hyra hus ett par veckor på somrarna nere i Hallandstrakten, leva på svenska (jodå, de har gått flera kvällskurser för att lära sig) o åka runt på loppisar. Min vän skulle bli så så glad åt boken o även hennes man eftersom han är kock till yrket o skulle uppskatta recepten extra mycket.


Jag håller tummar o tår stenhårt o skickar vackra tankar till Conny & Frank så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar