måndag 21 januari 2013

Hemma o landar..

Sorterar lite papper, sorterar tvätt, plockar ordning i hemmet. Ringer o har tur med att få en klipptid..träffar kompis för lunch. Så ser min lediga måndag ut. Tisdagen blir typ detsamma. Förbereder så smått för att bli lite handlingsförlamad ett par dagar. Kan väl vara bra att ha tvättat o blivit kortklippt så jag (kanske) kan fixa hårtvätt o lite blås..jag börjar så sakta att fatta hur handikappad man blir med bara en hand..Nu gjorde jag ju båda karpaltunnlarna förra året o vet men ändå, detta tror jag blir annorlunda. nåja, det finns de som har det värre..detta går ju över o resulterar förhoppningsvis i en bättre tillvaro. Inte gnälla då..
Sorterar papper..hur kul är det? Inte alls, det värsta är att man hittar de där åhh det erbjudandet var ju bra! Men tyvärr passerat i datum..Hrmm! Nåväl...materiella ting. Under tiden funderar jag på hur de har de på jobbet vilket inte är världens mest upplyftande tanke heller, bäst att tänka bort det bums.


Bättre tänka positiva tankar inför framtiden, tänk när tassen är bra..då minsann..

5 kommentarer:

  1. Hej, och tack för din kommentar! Det finns några klänningar kvar, men beroende på storlek. Återkom gärna om du vill att jag ska kolla...

    Mvh
    Pia

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för din hälsning hos mig, då hittade jag dig!
    Vilken mysig dag du haft idag,ja kanske inte rensningen av papper, men det andra! Karpaltunneloperation lät inte kul! Hade jätteont när jag var gravid, men klarade mig med handskenor och nu har jag inga besvär!
    Det kommer nog bli jättebra efter ett tag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Tack Helena, jag opererades för trånga karpaltunnlar i maj o i augusti förra året o tack o lov inte några konstigher med det. Tyvärr finns det också artros i tummen så denna gången skall det tas bort ett ben o sedan "dra om" lite senor för att stadga upp det hela. Det kommer att ta tid att läka men det får jag ta
    kram tillbaks

    SvaraRadera
  4. Åhh, låter tufft! Hoppas handen snart är riktigt brukbar igen för det är verkligen jobbigt med bara en. Och ansiktsbehandlingen är på Pomeline Hudvård vid Valhallabadet. Kram

    SvaraRadera
  5. Tack snälla för Pomeline tipset, jag sparar det för att ha lite längre fram i hemmagåeendet =) Just nu har jag snöat in på Decleor som jag snusar i mig lika mycket som jag smörjer in mig med det..o stort tack för din omtanke, kram!

    SvaraRadera