tisdag 1 januari 2013

Nytt år..

Hemma igen efter fyra dagar på vift..vi startade ju med två dagar i Köpenhamn, vädret var som så ofta i den staden- grått o emellanåt regnigt. Men vad gör väl det egentligen, man kan ju gå in o värma sig med jämna eller ojämna mellanrum. Lite shopping blev det förstås bla en anka..ja alltså termosen från Georg Jensen. Just nu är vi utan termos o den svarta ankan gillar jag för dess form allra mest. den ser rätt bakvänd ut att hälla ur men är både snygg o praktisk. Jag blev jätteglad när butiken hade ett jättebra pris på den o dessutom en svart variant kvar. 


Jag tror bestämt att modern form o design passar strålande ihop med gammalt o nött. Jag gillar inte när det blir för strikt o sterilt utan tror att en skön mix är bäst.
Vi var på Illum bolig också, alltid skoj att se vad de hittat på, i år fanns det inte så många dukningar men de som var där var fantastiskt fina. Min favorit blev naturligtvis den lite vita/guldiga. Men den vintriga med kanot i taket o renfällar på stolarna var jättefin.





Puh förresten vad jobbigt det var med att lägga in bilderna idag, de hoppar än hit o än dit..Jag ids inte hålla på för mycket med varken fotografering, det blir mobilen för det mesta o inte heller med redigering, det är inte det jag vill förmedla även om jag egentligen tycker att det vore skoj. Det skulle helt enkelt ta för mycket tid från annat. Nu är ju min blygsamma blogg bara känd av ett fåtal o inte mig emot, det gör att jag inte behöver ha något dåligt samvete för den =)

Vidare med trippen, vi åt på den australienska restaurangen fredag kväll, där pratade man bara engelska så det blev lite träning på det, prata om att vara ringrostig... Där fick vi känguru carpaccio till förrätt. Maken tog sedan känguru till huvudrätt medans jag åt fisk o skaldjur. Mycket gott!
Kvällen efter blev det Peder Oxe, där fick jag bara i mig sallad- mätt sedan lunchen med öl.
Vidare till Malmö för att fira bröllopsdag o nyårsafton. Att ha bröllopsdag dagen före nyår innebär att man inte alltid hittar någonstans att äta..många restauranger har stängt för att förbereda inför nyårsafton. Vi hittade i alla fall Mando steakhouse där vi ätit förr. Började besöket med en urgod White Lady i baren, maken provade japansk gin o tonic, också den riktigt god! Maten smakade bra den också. Mycket mat, mycket folk o bra tryck i restaurangen. En fin kväll! Tidigare på dagen masade vi oss runt i Emporia, milde himmel, det är något med stora köpcentrum..jag tappar intresset rätt snabbt o vill ut..jag fick tag på min Desigualkappa o hurra för det!
Nyårsaftons kvällen hade vi beställt  5 rätters middag på Rådhuskällaren. Mmm, mycket mat o mycken dryck. Vi åt i ett par timmar o allt var riktigt gott. Kvällen avslutades förstås på Stortorget för att skåla in det nya året o titta på fyrverkerier.



På det hela har det varit 4 härliga dagar. Nu är det jobb som gäller ett tag innan det blir operation igen. Denna gången blir det till att vara hemma en längre tid o jag kommer säkerligen klättra på väggarna till slut.













2 kommentarer:

  1. Tack så mycket för din hälsning, då hittade ju jag dig! Och vad kul att du också gjort samma tripp som jag, dock var ert syfte så mycket roligare än vårt! Tror vi varit på samma ställen också! visst är det mysigt med både Köpenhamn och Malmö!
    Operation, det lät ju inte så kul, något allvarligt??
    kram Helena

    SvaraRadera
  2. Tack själv;) Jag har allt varit inne o smugit hos dig förut men inte kommenterat ännu. Javisst är Köpenhamn o Malmö mysigt, lagom avstånd för oss som bor i Göteborg. Ett par timmar o allt känns annorlunda=) Haha, ja jag tror att vi täckt in en del gemensamma ställen i staden..Idrotten är väl ändå fantastisk, jag tror vi har fått se alla fotbollsplaner o ishallar både i Halland, Skåne o Bohuslän..tyvärr ligger de inte alltid i metropoler direkt =)
    Tack föromtanken- nej, inget allvarligt men lång rehab tror jag. Artros i tumbasen. Kram tillbaks!

    SvaraRadera