måndag 28 januari 2013

Stockholm..



..på ett lite annat sätt. Något meckigt men maken hade ju bokat resa, biljett o boende långt före jul så fast min hand o arm är gipsade fick vi ju ändå ta oss iväg. Vi tog tåget o det fungerade utmärkt. Sedan lite svettigt i trängsel´n när vi kom fram. Vi har gjort det mesta för att undvika all sådant i helgen. Ingen shopping alltså.. Sedan går det ju inte att undvika allt vad folk heter o visst blir man lite förvånad över hur en del omedvetet eller faktiskt medvetet går rakt på eller skall tränga sig före. Mobiler som skall skrivas på fast man tar sig fram samtidigt, dörrar som man bara släpper i ansiktet på den som kommer tätt efter osv. Så istället för att besöka stora varuhus o shoppingcenter så tog vi en promenad till Fotografiska.. bra tänkt eller.. Nä, mycket, mycket fok o samma trängsel som på vilken stor affär som helst. Vi tog oss runt i vart fall på utsällningen som helt o hållet bestod av David Lachapelle´s foton mm. Mycket att se o mycket att fundera på. Fantastiska bilder- men som sagt, kanske borde varit där en vardagsförmiddag i stället.



Vidare var vi ju på Jesus Christ Superstar, det är min tredje föreställning av samma musikal. De första två gångerna har varit i London, med ganska många år emellan. Jag skulle ju ha svårt att säga något negativt om vare sig musikalen eller artisterna. Musiken är fortfarande lika bra =) Möjligtvis kanske Göta Lejon som lokal..trång o med mitt gips var det en mardröm att bli skuffad hit o dit. Jag hade ingenstans att ta vägen o hade jag nu varit mer skadad eller kanske i permanent behov av kryckor, rullstol eller annat så vet jag inte om jag givit mig in i detta vimmel. Samma här..varför inte titta sig omkring för att ta lite hänsyn. Man måste inte buffla sig fram överallt. Alla skall in, alla skall ha sina ytterkläder, alla skall ut igen..Nog om detta, jag tror att jag kan trösta mig själv med att inte tillhöra den kategorin av folk.

I övrigt åt vi gott o tog det riktigt lugnt. Jag hade frågat om jag kunde ta ett glas vin till maten fast jag hade både piller o morfinpump o fått klartecken så inget knussel på det glaset. Ett lite dyrare o mer än gott vin båda dagarna fick det bli..




2 kommentarer:

  1. Låter som du haft en fin helg fast du går med gips! Skulle gärna besöka fotografiska!
    kram Helena

    SvaraRadera
  2. Jadå, det hade vi..jag är säker på att maken föredrog denna varianten där han slapp trängas i butiker =)
    Fotografiska var väl värt besöket, jag hade gärna tagit en brunch uppe i bistron men då hade vi nog köat ännu..

    SvaraRadera