onsdag 20 februari 2013

Återbruk..


Av ett inlägg, man skulle kunna kalla mig lat men när jag läser det är det precis som det jag vill säga: jag längtar till min grekiska ö o faktiskt- Nu har vi beställt en resa just hit! En resa med familjen denna gång.. Det här blir till att ha i snurretankarna nu gråa blöta, trista dagar..Så ni som kanske redan läste inlägget i juni 2012-här kommer det igen. Hoppa över om det blir tjatigt =)

Samos: Hit längtar jag, till varma dagar i långsamt tempo, underbara bad i ett klart, salt vatten. Till att plocka med goda sallader, oliver o fetaost till lunch. Till att sitta länge i hamnen o äta middag på kvällarna. Titta på folk, lyssna på sorlet. Till utflykter runt ön för att leta fina stenar, äta nyfångad fisk. Prata på svenska med en gammal fiskare-farbror som bara pratar grekiska..Jag längtar till Samos men ön får vänta. Jag tröstar mig med att köpa oliver i saluhallen, göra grekiska middagar själv, med att titta på göteborgare i stället (de springer mer). Med att göra utflykter här kring vårt hem i stället. Men...längtar gör jag likväl...

Kväll i Pythagorio

På restaurang Elia 

Lunchsallad, det här kan jag faktiskt äta varje dag..


 Samos, en av våra grekiska  favoritöar

2 kommentarer:

  1. Älskar Grekland, men har aldrig varit på Samos! Vi börjar också fundera på att åka, just nu har jag snöat in mig på Italien, men vi får se. Grekisk sallad skulle jag kunna leva på när man är i Grekland!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Får du för dig att åka till Samos så välj Pythagorio..i år firar vi födelsedag o tar med vuxna barn med respektive =) Italien, ja den där resan vill jag gärna ha också! Kram!

    SvaraRadera