söndag 23 februari 2014

Morgon en ledig söndag..



Efter frukost o lite 5- mil blir det förhoppningsvis en promenad mot ett par butiker för att kika på en alternativ lampa till v.rummet. Idag har vi en lampa med massor av snäckskal, jag gillar den otroligt mycket men..med nu har den plötsligt börjat "låta" mycket, rent av för mycket.  Nu får man ju acceptera att man hör varandra i ett hus med fler lägenheter o att barn är barn. Men möjligtvis få jag spatt på att lampan numera skirrar så fort de rör sig däruppe. Jag kommer aldrig att slänga min fina snäcklampa, den kommer att få flytta in i sovrummet istället när vi hittar en ny tystgående lampa..Vad skall vi ha i stället?
Hittills har jag hittat de här:



Ett STORT lampklot i metall, antingen silver- eller guldfärgad, givetvis från fina butiken Marrakesh

        Artilleriet

Fjäderlampa från Artelleriet

Båda har jag kikat på förut, mest för att de är fina båda två men nu får de ju också en annan uppgift: att inte låta något.. =)

På eftermiddagen när maken åker till jobbet går jag iväg till min fritidsgård: Hagabadet. I dag skall jag testa vattengympa i ballerinaform..en kompis testade förra veckan o tyckte det var skoj. Ledaren har tyllkjol men det slipper man i vattnet ;)

2 kommentarer:

  1. Hi Linda,
    I love the white lamp!!! As you know I am always on the "white-side"....
    but the tiles on the first picture look awesom.
    And by the way: it can be so "nice" to have neighbours, can´t it?
    kram
    Conny

    SvaraRadera
    Svar
    1. The white feather lamp is beautiful- I agree- I´m just worried that it gets a bit grey by the dirty air here. Neighbors are great in some ways ;)

      Radera