lördag 25 augusti 2012

Helg..igen

Oj oj vilken vecka..jobb o det i allra högsta fart. Vi har en alldeles ny grupp på jobbet o sett framåt kan det bli riktigt bra men vägen dit är både backig o gropig. Så klart att det krävs en hel del av oss få/två som finns kvar men herre jisses vad trött jag är är jag kommer hem. Det blir en promenad, lite mat o suss på kudden kvar av vardagskvällarna..I detalj skall jag inte skriva om mitt jobb här har jag tänkt, det tar upp alldeles för mycket ork o tid ändå =)

Nu..är det helg igen o igår kväll hade jag både sonen o en kompis här en stund på kvällen. Gubben jobbade, publivet pågick för fullt utanför fönstret o vi satt inne o chittchattade över en go kopp kaffe. Lite senare tog kompisen o jag en promenad upp till Slottskogen för att kolla lite vart start o mål är för midnattsloppet som går av stapeln i kväll. Hon skall springa o jag skall föröka få en glimt av henne någonstans längst väggen. Själv skall jag ägna dagen åt lägenhetspill. En spegel skall upp, lite skuvar behövs till det så en promenad till järnaffär först. Ett par byxor jag trillat dit på skall tittats på lite till..kanske slår jag till trots att jag egentligen skulle tappat ett par av de där kilona som sitter i vägen. Det blir säkert en god kopp kaffe någonstans o en påse bönor för att inviga kvarnen på kaffebryggaren.
Något annat jag måste få gjort är att svara på ett mail från en affär som jag handlade i i somras. Ett stort fint rosa couscousfat. Jag visade upp det tidigare här men efter en sallad i det blev det fläckigt o fult. Inget att ha framme o inget skojigt att använda i köket heller. Jag skrev o klagade, fick ett trevligt visserligen men ändå rätt meningslöst svar tillbaks med skötselråd hur man behåller fatet fint..det är liksom redan passerat det där med att behålla, skadorna finns redan o det måste funnits sprickor i glasyren.. Kruxet är att det köptes i Simrishamn o där befinner inte jag mig dagligdags. Så här såg det ut när jag köpte det



Efter en sallad ser det nu ut såhär:


Jag kan ju täcka det med frukt eller sallad men det är väl ändå inte meningen? Inte var det något lågpris heller..o inte någon engångsgrej. Så ett nytt mail med bifogade bilder skall skickas från mig så får vi se vad som händer..

3 kommentarer:

  1. Låter som en mysig kväll :) Vad tråkigt med det fina fatet. Tycker helt klart att du ska få ett nytt eller pengar tillbaka. Har de inte nämnt att det inte går att använda till vissa saker är det dom som gjort fel. Har varit med om en liknande grej och fick en ny skål. En glasskål som man inte kunde diska eller en torka av med en fuktig trasa dör då försvann färgen!? fick en ny som jag inte vet vad jag ska ha den till. Kram och ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  2. Bomber och granater! Jag skrev en jättelång kommentar här och sen lyckades jag på något sätt få den att försvinna. En kort version kommer här: fy vad trist med fatet, hoppas det ordnar sig!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Jasså minsann Kapten Haddock! Javis är det trist med ett gråfläckigt fat, inte riktigt vad man vill ha framme..lika trist är det när kommentarerna bara går upp i atomer. Kram till er båda!

    SvaraRadera