söndag 5 augusti 2012

Smygpremiär..

Igår fick jag ett sms av kompisar som redan gjort resan vi gör just nu. De flyttade in till stan för ett år sedan. De har nu ivrigt väntat på att vi skall komma på plats o i går kunde de inte hålla sig längre utan bjöd in sig själva. Bra gjort! Det blev ett, två o flera glas vin i köket tillsammans med goda ostar, salami, frukt o  grönsaker. Mycket prat o när mörket föll tog vi en promenad runt Linné o Haga där vi skildes åt för att promenera hemåt igen. Ahh, många sådana kvällar får det bli under hösten!
Idag kommer svärmor hit på besök, matbordet som ligger ute på blocket skall visas upp o förhoppningsvis byta adress (det känns alltför stort för köket) o så kommer dottern hem från en helg i Stockholm. I morgon blir det jobb igen..jag som precis vant mig vid att vara ledig =)

4 kommentarer:

  1. Vad mysigt att börja om på en ny ort :) Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, ja det börjar kännas bättre, vi har släppt huset i o med att alla papper är undertecknade i onsdags..Skönt att "bara" få vara på en plats. Göteborg känns nytt men ändå inte helt främmande =)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det låter fint! Du ska se att du vänjer dig. Jag har bott i stan i herrans många år och älskar det utan tvekan. Nu är jag en stadsmänniska som bara vill ha sommaren på landet och inte skulle kunna tänka mig att inte bo mitt i smeten, men som sagt, det blir nog bra. Kram

    SvaraRadera
  4. Jadå, det blir bra, det är jag övertygad om, tack o kram!

    SvaraRadera