lördag 21 juli 2012

En stund..

En stund på morgonen måste jag få sitta o glo..Spelar ingen roll om det är vardagar eller helg. Gillar helt enkelt inte att rusa ut o iväg utan att ha hunnit vakna . Så jag tassar upp, sätter på kaffe, sitter en stund i soffan o bara glor =) Vad jag glor på? Ofta min fina snäckskalslampa eller helt enkelt ut på stjärnor eller  kanske gryningen. Den här lampan vill maken lämna kvar i huset, knäppgubbe..den skall få hänga i vårt sovrum..

Igår var vi i väg o beställde tapeter, ja- jag lyckades bestämma mig till slut. Kniven på strupen/sista dagen att bestämma om vi skall hinna funkar tydligen =)
I köket blev det Pip studio

I vårt sovrum blev det Ornament från Borås

O i dotterns rum blev det African Queen minsann..

Inte för att jag skulle någonsin komma på tanken att inreda a la Africa men denna är riktigt snygg, mycket ljusare än på bilden, hon skall ha den på fönsterväggen, rummets kortsida.
På fredag nästa vecka får vi nyckeln o då har vi med oss kompismålaren som skall måla o tapetsera innan flyttlasset går. Vi har lite framtida projekt i lägenheten också men vi får nog komma in där först innan dess. Här hemma fortsätter vi att packa, det mesta är märkt kök 1 o jag börjar undra över hur mycket som får plats (inte) i köket o vart jag skall göra av resten..Puh!




4 kommentarer:

  1. Hej där! Håller med dig om att tapetvalet blir såååå bra, speciellt Pip-tapeten=vill ha själv:) Ordning och reda ja, det får ni ha när ni är på plats men tills dess är det bara att njuta av flyttkaoset.....Ps Klart lampan ska med i flytten;) Ds.

    SvaraRadera
  2. Hej där M.A =) Ja, Pip blir åtminstone jag glad av..det hade jag inte varit om han lämnat kvar min fina lampa, vad skall jag annars glo på på morgnarna? Förhoppningsvis blir det lagom i ordning framåt hösten, innan dess: mmm så njuter jag (inte)

    SvaraRadera
  3. Väldigt fina tapetval, kommer att bli hur snyggt som helst! Älskar lampan också, vill ha en sån i vardagsrummet...

    SvaraRadera
  4. Ja, jag hoppas det blir bra, alltid svårt att se i det där lilla formatet hur det kommer att ta sig ut på en hel vägg..Lampan köpte vi i en liten affär i Haga för ett par år sedan, dit tänker jag gå för att köpa en annan snäckskalslampa till vårt vardagsrum

    SvaraRadera