fredag 13 juli 2012

Funderingar, tapeter...igen!

"Bäst som det regnar kommer det en skur". Igår vaknade jag av ett ihärdigt regn utanför det öppna fönstret. Egentligen kan det vara lite mysigt att ligga o lyssna men nu funderade jag över soffan som står ute i carporten. Det är sonens soffa som skall lämnas vidare till en kompis dotter. Våra två andra  soffor är också sålda..I dag väntas en leverans på ny soffa hit, vi kan inte bestämma oss för vilken vi skall ha. Nu är tanken att  om vi köper en ny Eketorp så kan dottern överta den när vi väl bestämt oss o hon flyttar. De vi har haft har varit fantastiska men är nu uppemot tio år gamla. Bättre att få en ny då som både vi o dottern kan slita på.
Vidare skall vi ju ha nya madrasser, sänglampor, byrå till sovrummet, någon slags möbel till tv väggen mm men det får bli en annan dag. Svårt att se vad som passar in innan man kommer dit. Jag har en del gamla möbler som bara måste med..kökssoffa, skåp mm, de gör jag mig aldrig av med. Nu är det rörigt överallt hemma o  det har det goda med sig att jag inte trivs utan bara vill ha det här gjort o över med.. Nästa vecka går även maken på semester så då blir det höjd fart i packeriet.
O så är det ju det här med tapeterna..vi har kompisar som går in så fort vi får nyckeln o målar vitt överallt o tapetserar de väggarna som skall ha tapet. Just nu så är det köket o lilla smutten i hallen  (enbart väggen bakom klädhängaren) o vår sovrum som skall tapetseras. Tapeterna har jag visat förut, nu har jag lyckats decimera antalet ned till någon av denna två till hall o kök:
Mittemot detta skall tapeten sitta:


Mäklarbilder
Den härliga tapeten från Pip studio blir man ju tokglad av, nu hade jag ju egentligen inte tänkt att förstärka det röda i köket med rött på allt annat men denna är så fin..I huset har vi ju en kanongul Pip-tapet i hallen o man kan inte bli annat än glad när man möter en sådan färgexplosion. 

Andra köks/halltapet är från Boråstapeter o heter Boheme. Den är mer klassisk o jättefin den med. Den här har följt med som favorit sedan jag såg den i en annan våning vi tittade på.  Kanske blir den väl anonym o kommer bort i allt detta ljusa? Röd också den o jag som inte skulle... ;)

I sovrummet då?
Där finns ju också mycket ljus o samma tanke dyker upp där, kanske skall an ta i för att få någon effekt, väljer jag för ljus, soft tapet så blir det kanske för snällt?

Mäklarbild
Ornament från Boråstapeter har seglat upp som stor favorit o ju mer jag tänker på den desto mer sugen blir jag, lite som Pip, varför inte ta i ordentligt så det blir något slags intryck. Trots sin rätt mörka färg är den lugn i mitt tycke o eftersom bara väggen bakom sängen skall tapetseras så blir det varken för mycket eller mörkt. Mjooo: stor favorit!

Lace, också den från Boråstapeter, lugn, fin, soft men kanske alltför snäll?
Hur skall jag kunna bestämma för vilken, rätt fantastiskt att jag kommit ned till bara två alternativ i vardera rum, eller hur? Skulle nu någon läsare ha tips, råd eller fundering: kläm ut med den så jag får lite hjälp!

3 kommentarer:

  1. Vilka vackra rum! Piptapeten i köket tror jag blir urläcker! Båda sovrumstapeterna kommer bli kanonsnygga men jag hade nog valt den snällare lace :) Oavsett kommer det bli superfint!

    SvaraRadera
  2. Åhh, men du har ju jättemycket roligt att fundera på och planera även om stöket med flyttlådor ibland kan kännas jobbigt. Ha en fin dag och hoppas du får lite sol. Kram

    SvaraRadera
  3. Jadå, det är rätt trevliga tankar.. o väldigt skönt att få rensat bland allt också;)

    SvaraRadera