fredag 14 mars 2014

Inget gjort =)

I dag har jag inte gjort något alls, jo torkat disk, sorterat tvätt, dammsugit o sånt där men i övrigt..inget särskilt. O skönt var det! Tog en lång promenad tidigare o nu en kortare..bort till butiken. Jag hade ett ärende som väntat alldeles för länge o så lite gott till kvällen skulle fixas. En pratstund i charken är alltid trevligt o nu berättade han att han varit i Spanien o träffat (o ätit) glada grisar. Iberico skinka, griskinder, tapas...mycket gott hade han fått smakat o kunde berätta om. Inköpen fick bli en liten bit Comte och lite breasola. Griskinderna fick vänta lite till men snart så..
I morgon är det jobb igen, lång dag o på söndag lite kortare. Jag har då gjort färdigt segaste jobbveckan med flera långa dagar. I onsdags blev det 11 timmar o man är lätt mör i benen efter allt springande. Jag har egentligen inte ont av att jobba helg, man är själv rätt mycket o det gillar jag. Då kan jag spurta o får mycket gjort =) I natt o i morgon skall det visst bli eländesväder, söndag hoppas jag bli bättre, jag slutar tre så då hinns det kanske att fixa en fin korg med lite blomster till gården, fixarGöran har  tagit fram utemöblerna....nu är det VÅR!

4 kommentarer:

  1. Lol, I tried the translater for the first time, won´t do it again.
    Really funny but I understod more by reading it in swedish.
    So I hope that work won´t be too bad and busy tomorrow and on sunday.....
    well darling, we all get older and feel our bones and legs after a long day.
    kram
    Smilla

    SvaraRadera
  2. I know, the translator is doing a lousy job hehe..on the other hand: you´re much better on understanding swedish compared to my german ;) I hope on a good day tomorrow too both for you and me. Kram tillbaks

    SvaraRadera
  3. Åh!! Vilka fina tulpaner :) kram Stina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Billig o lättillgänglig lyx! Kram tillbaks

      Radera