söndag 9 mars 2014

Skön lördag



Åh, vilken fantastisk dag vi hade igår..Med oss hade vi två kompisar som fått dag-spakort på Hagabadet, av oss i present. Vad bättre att göra detta till en heldag? Kl 9 var vi på plats på ett nära café för att äta frukost. Nybakat bröd, yoghurt med frukt, juice mm slank ned. 10:30 hade S o jag ett vattengympapass inbokat så vi tog oss ned mot badet för att få skåp o byta om. Passet var ett medelpass, mycket ben o mycket armar, skoj! Allra roligast att S tyckte om det givetvis. Vidare planterade jag tanken på att vi kanske skulle gå på ett pass till? Ett varmt yogapass..Vi tillbringade tiden mellan med att äta frukt o alltför lite vatten samt bada i den varmare lilla poolen. Gubbarna tränade på inne på gymmet så de fick sköta sig själv.

Yogapasset hölls i Curman som är 31* o när det körde igång så blev det tydligt att det lilla vattnet vi fått i oss inte räckte..sweet jesus vad yr jag var från o till under det mesta av passet. Jag har varit på varma yogapass tidigare o visserligen svettats men nu fick jag alldeles för ofta avbryta rörelsen för att försöka få rummet att sluta snurra. Mer bad väntade efteråt o både PA o S var sugna på att köpa in sig som medlemmar. Gubbarna gick hem för att kolla på någon tv-match o vi tog igen oss lite med en sallad o ett glas cava. En tur i vattnet igen innan bastu o dusch blev det innan vi gav oss. 6 tim. spa o träning gör en go o mör i hela kroppen =) Vi tog korta promenaden hem för att hämta upp gubbarna o gav oss ut på jakt efter mat.

Det blev koreanskt på Happy Monkey, väldigt gott o fräscht! Lite småplock med svamp o bönor. Padrones o små frasiga piroger tillsammans med olika små dipsåser...mycket koriander o lime som förrätt. Till varmrätt åt jag en långbakad svamp med små lustiga bröd, inlagda morötter/gurka , salladsblad o dipsås. Man pillade o plockade själv för att fylla bröden o äta som något slags burgare. Mycket gott! 
Till sist skulle det blivit mello-tittande men vi var rätt överens om att se det hemma hos sig själv o tur var väl det. Jag tror att jag höll ögonen öppna till bidrag 5....




2 kommentarer:

  1. Åh!! Vilken toppendag:) Låter så mysigt kram Stina

    SvaraRadera
  2. Ja det var en mysdag, nu går jag in i ny vecka med ett stort leende.. =)

    SvaraRadera