måndag 31 mars 2014

Ligga i blöt..



Idag är ledig dag efter helgens jobb..Att ligga är blöt är min målsättning idag =) Jag har bokat dubbelpass i bassängen o följer nog med maken o tränar lite på kvällen också. Det gäller, för mig, att passa på när jag är ledig för om jag jobbar upp mot 9 tim så orkar jag inte gå när jag kommer hem. Det kanske inte är bra men jag mår ändå bra att gå dit o göra det jag trivs med. Känslan är så lugn i badet att hela jag blir lika lugn. Nog för att passen kan vara intensiva men tiden däremellan är också det träning.. fast på ett annat sätt. Sänka axlarna, gå ned i varv, släppa dumma tankar o bekymmer, andas o må bra!
Att få sänka ned kroppen i lite varmare vatten i en mindre bassäng med vatten som är några grader varmare är belöningen efter..

Bilden är från Hagabadet

4 kommentarer:

  1. Oh Maja....your´re doing so much sport at the moment, I am impressed!
    I suppose you´re going to be thinner....and thinner...and thinner.
    and me? I am sooo lazy at the moment.
    kram and enjoy your midweek-weekend!

    SvaraRadera
  2. Hehe Smilla, I don´t know about getting thinner but getting stronger perhaps..in back and stomach. There are not so much I can do about my stupid, damaged hands but I can try to help them by strengthen other body parts. And about you being lazy? Nooo, there is nothing lazy about you! Kram!

    SvaraRadera
  3. Va skönt för både kropp o knopp att vara i varmt vatten låter helt underbart kram Stina

    SvaraRadera
  4. Va skönt för både kropp o knopp att vara i varmt vatten låter helt underbart kram Stina

    SvaraRadera