söndag 20 maj 2012

Vankelmod..

Jag funderar.. o det gör jag allra bäst i mitt soffhörn, nedsjunken i den minst ryggvänliga positionen o dessutom med fötterna på bordet. Tidigt som skråen på helgmorgonen också. Huset är tyst,alla sover, morgonljuset kommer in så vackert o dagen börjar lite darrande..Jag har en hängande snäckskalslampa hängande i hörnet framför mig o jag tänder dessutom nästan alltid ett ljus på bordet. I bland har jag en välbehövd snackstund via facebook med min goa systerkompis. Vi har aldrig träffats o jag kommer egentligen inte riktigt ihåg hur vi fick fatt i varandra.. Henne är jag otroligt tacksam för, hon känner mig bättre än min egen syster o vi har massor av gemensamma saker.. Det är lite lustigt det där hur man kan klicka så fast man aldrig träffats "på riktigt". Tyvärr bor vi inte nära men en dag skall vi väl ändå kunna få till det. Till henne kan jag säga allt, hon lyssnar alltid utan att döma. Hon har alltid ett öra till hans, goda råd om jag vill ha dem o ett hjärta rödare o varmare än många..

Vad jag funderar på i dag..försäljningen av huset förstås.  Alla de typiska sakerna man kan komma på när det väl är sålt..vill jag flytta, vad skall jag göra där, hur skall vi få plats, är det säkert det här, kommer jag att trivas osv. Varför är man så vag i tankekonturerna? Det där blir värre o värre ju äldre man blir..förnuft är en sak, känsla något helt annat. För mig är det sistnämnda minst lika viktigt..minst!
I vårt nya bo fanns en go känsla när man steg in o det blir säkert riktigt bra bara vi kommer så långt. OM vi nu kommer så långt.


4 kommentarer:

  1. jag kan riktigt se hur det ser ut när du sitter där i ditt soffhörn. Känna din känsla när huset sover o det är bara du som är vaken. Samma här min goa syster. Väntar på att kaffet ska bli klart o då ska jag gå över på fb hoppas att du är där då.

    SvaraRadera
  2. Såna där livsavgörande beslut är allt lite jobbiga. Man kan stöta och blöta hur mycket som helst, men det är nog bara att köra på. Det brukar ju bli bra till slut!
    Och visst är det skönt att ha fina hörnor och fina vänner att tillgå när man funderar på viktiga saker!

    SvaraRadera
  3. Ja, vänner är guld värt..fina tänkehörnor också..

    SvaraRadera