tisdag 29 maj 2012

Utemöbler

Jaha, hur kommer det sig att jag hittar den ultimata utemöbeln nu när vi inte skall ha någon? Finns det någon mening med det? Så snyggt o så rätt:

Woodstock från Mio

Hade jag enorma mängder pengar så kanske jag skulle "donera" denna snygga sittgrupp till lilla bostadsrättsföreningen men nej så mycket pengar/snäll/dum är jag inte. Har inte heller några förhoppningar att de få hushållen som ingår i föreningen kan övertalas om att köpa denna i stället för de uschliga ute möbler i blå plast som står där nu...

Jag får lägga krutet på VÅRA möbler istället o på sikt kanske kunna påverka till att göra den lilla bakgården till en liten oas. Vardagsrummet kommer bli ett problem, det tror jag att jag kommer att fundera länge på. Idag har vi ju ett stort öppet vardagsrum/matrum tillsammans med köket, i princip upptar det största delen av nedervåningen. I o med storleken, så får mycket plats o jag ser med viss bävan fram mot hur just det framtida v.rummet skall se ut. Soffa tex. I dag har vi två mitt emot varandra. Bra med många sittplatser men det kommer inte att fungera.. Hörnsoffa..Nej, det har vi haft  i vårt förra hus o  vi har nu en annan, fast på övervåningen, den skall sonen få överta. Howardsofforna är riktigt fina men kostar en del. En sådan räcker inte heller till riktigt, alltså måste det finnas fler sittplatser. Fåtöljer..de kostar ju nästan som en soffa fast har bara plats för en rumpa. Tillfälliga sittplatser i form av puffar?

3 kommentarer:

  1. Det känns som ett vanligt problem i lägenheter, vi brottas med precis samma frågor. Nu har vi en tresitssoffa med ganska stor sittpall, som kan användas som divandel eller stå för sig. Men i ärlighetens namn används den mest för att lägga saker på och bidrar mest till att det ser skräpigt ut :( Vi funderar också på en fåtölj, men de fina och sköna kostar ju... Skulle nog vilja ha sittpuffar också, men då har vi ju problemet var de ska vara när de inte används.
    Du kommer nog på något bra till slut, ert vardagsrum är nog inte lika svårmöblerat som vårt...

    SvaraRadera
  2. Vi har ju varit bortskämda med ett stort rum med högt i tak= mycket luft. Nu får vi visserligen högt i tak men färre kvm. Nåja, på något sätt skall det gå, risken är väl att man övermöblerar..Puffarna jag gillar mest är runda, klädda med mörkt grönt, lite military stuk. De skulle man kunna stapla på varandra om de är i vägen.

    SvaraRadera
  3. Det låter väldigt snyggt, tycker jag!

    SvaraRadera