onsdag 23 maj 2012

Sol

Sanslöst, ytterligare en dag med S.O.L - idag får jag hålla mig ifrån shopperiet o stan. Jag gjorde ju ett ryck i går..o eftersom handen o jag går hemma så blir det inte vanlig lön denna månad. Frågan är faktiskt om det blir lön överhuvudtaget i rättan tid. Min läkare som opererade tassen o som sjukskrev glömde att underteckna intyget. Allt annat stämmer o visserligen står hennes namn med som vårdgivare/läkare men namnteckningen saknas.  Detta upptäckte jag inte förrän etta par dagar efter när jag skulle ta mig ned till jobbet o lämna in intyget. Pinsamt! Jag jagade arkivet på sjukhuset för att få ordning på det hela o de lovade snällt att läkaren skulle skriva ut ett nytt o skicka. En vecka efter det har passerat o kommer det inte i dag så får jag efterlysa det igen. Annars blir det altan-sitteri i dag. Dottern är ledig från jobbet o kommer säkert pressa sig en aning. Det verkar som veckorna i Thailand tidigare i år, gör det lite lättare att skifta från vinterblek till försommar bru...ehh beige! Solbrännan från Thailand försvann annars väldigt fort tyckte jag. Alla lager med kläder gjorde att den bleknade rätt fort.. 

Bilden är lånad från nätet. Beskiktninghuset

Än har vi inte hört något från köparna till huset, de väntar väl in sin besiktning kommande måndag..ja du milde- undrar om deras besiktning visar något annat än den som redan är gjord? Vi blir rätt chockade om en annan besiktningsman verkligen hittar något annat än vad som står i protokollet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar