söndag 27 maj 2012

Pingstafton

Igår var det städdag på området. Maken fick ta den biten eftersom jag fortfarande har handen i bandage. Det var inte så mycket att göra så det såg rätt lugnt ut, känns  ändå bäst att någon av oss varit ute..Själv gjorde jag ett försök att röja lite försiktigt inne. Vi har köparnas besiktning på måndag o de skall ju komma åt både här o där.
Vi tog tåget in till stora staden på eftermiddagen o gick först på Göteborgs stadsmuseum för att se Masthugget genom linsen, svartvita foton från "förr i världen". Ulf är inte överförtjust i museumsbesök men härdade ut. Lite behållning av det hela hade han nog..hoppas jag.  Jag tänker ta mig dit igen o försöka hitta foton  på området kring vårt nya bo o beställa några förstoringar av dem. Vi kollade in hela utställningen kring inflyttningen till Göteborg också så klart när vi nu "ändå var där"




Efter alla kulturella intryck tog vi sedan ett glas vin på Tyska bron o sedan en långsam promenad bort till Bergakungens bio. What to expect blev det, en ganska rolig bagatell..ingen stor klassiker precis men flera skratt gör en ändå rätt glad =)

En lika långsam promenad till restaurangen Bon, här har vi försökt komma in  förut men eftersom de inte har bordsbeställning så har vi gicit upp vid tidigare försök. Denna goa kväll var det inga problem att få ett bord. Restaurangen har en liten utedel o öppnar upp helglasdörrar in till restaurangen så även inne så sitter man ute..Jag fick en vårkyckling fylld med oliver o fetaost, semitorkade tomater o maken valde förstås en rejäl köttbit.


Tåget hem igen o lagom till en spännande röstning av Eurovisionsfestivalen, milde himmel! Det gick ju vår väg kan man säga! Milde himmel, vilken enorm mängd länder o visst är det en prestation att vinna hela rasket. Grattis Loreen o grattis Sverige!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar