söndag 27 maj 2012

Mors dag..

Jo visst är det mors dag i dag =) Redan förra helgen fick jag för mig att oohh, vi måste köpa blommor, tur att svärmor kommer på middag= två flugor i en smäll. Min egen mamma får ju också lite blomster..pust pust..Helt säker var jag att det var rätt dag, tills jag kom ned till blomsterförsäljningen på bn, där mötte jag go kompis som rättade mitt misstag. Blev ju genast en lugnare lördag med "bara" svärmorsmiddag.
Idag var det ju ändå denna mors dag. Redan tidigt visste jag att sonen var tvungen att jobba, dottern likaså o gissa vad maken skulle göra? Jodå: jobba så klart. Kul..  Svärmor fisk ju sin blomma helgen före o lilla mamma fick en under dagen.
Dottern fick jobba tidigt o maken fick komma hem på middagsrasten. Så var vi i alla fall 3/4. Sonen ursäktade sig med en dealine o inte vill jag ge honom något dåligt samvete. Det kommer fler dagar...



1 kommentar:

  1. Du, den där kakan ser inte dum ut! Man ska inte läsa bloggar när man är hungrig :) Vill ha godsaker nuuu, men jag håller mig tills raggmunken serveras. Det lär nog dröja, han har inte ens kommit hem ännu. Vi får väl lägga upp bilder på våra respektive middagar sedan och jämföra ;)

    SvaraRadera