onsdag 30 maj 2012

Möbelfunderingar..

ja dessa funderingar fortsätter..just nu klickar jag mig runt i sittpuffarnas o vitrinskåpens virrvarr. Jag jagar ju sittplatser eller ev. sittplatser. Det skall inte se övermöblerat ut men heller inte fattas plats för folk att slå sig ned på. Köksstolar...nja. nåväl sittpuffar Skall de vara ett stående inslag eller skall man kunna använda dem till annat när man inte sitter på dem. Skall det vara förvaring också eller kanske kan de stå i ett hörn ovanpå varandra? Kanske kan man sätta en rund Marrakesh bricka ovanpå o använda som bord vid sidan om soffan..Som sagt..just nu har jag mycket tid över att tänka i dessa evigt pågående tankespiraler.. de blir fler o fler men sysselsätter mig åtminstone en stund om dagarna.
Dessa hårda? stenar har mitt hjärta klappat för sedan jag såg dem för första gången för länge sedan. Men jag får nog fortsätta fantisera över att äga dem till nästa boende..de förtjänar sin plats med mycket luft omkring sig.

Ulliga stenar/Emosa
Jag är en liten sucker för Marrocco inspirerade inredningsprylar o nedanstående puffar är som lösgodis, man vill ha mycket.. Skulle det bli något sånt kanske jag inte skulle blanda hej villt utan mer återhållet i färgerna med kanske enbart de skinnfärgade i övre delen av bilden.


Rifdesign
De jag fastnat för, åtminstone just nu- visar jag i kväll. Jag skall på en inpirationskväll på favoritbutiken i lilla staden. Är det möjligt att fota "min" puff så återkommer jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar